Ledwo stykając się z procesem produkcji wyrobu lub usługi, już zdajesz sobie sprawę, że pełnia twoich zadań, które na początku były planowane w działalności nowej firmy, jest szersza. Przykładowo każda bez wyjątku działalność dzisiaj, oprócz ludzi bezpośrednio zaangażowanych w proces produkcji, na pewno potrzebuje księgowego, kuriera, strony w internecie (a więc ludzi, którzy ją napiszą i będą utrzymywać), fachowca IT i tym podobne. Na szczęście nie za każdym razem tak jest. W współczesnej infrastrukturze biznesowej jest miejsce na outsourcing. Istotną cechą różniącą outsourcing od usług serwisowych a także wsparcia o charakterze jednorazowym (epizodycznym) jest konieczność regularnego wykonywania.

Do czego tak naprawdę służy nam outsourcing? Jedną z podstawowych zasad zastosowania outsourcingu jest: “pozostawiam sobie wyłącznie to, co potrafię wykonać znacznie lepiej od innych, dając zewnętrznemu Wykonawcy To, co zrobi znacznie lepiej ode mnie i innych”. Okazuje się, że głównym celem przeniesienia części funkcji spółki jest uwolnienie posiadanych zasobów a także skoncentrowanie wysiłków na realizacji działań związanych z konkurencją dla korporacji. Innym powodem, by nawiązać kontakt z wyspecjalizowaną korporacją albo specjalistą indywidualnym, są oszczędności firmy. Może to dotyczyć oszczędzania pieniędzy firmy poprzez wykluczenie takich pozycji opłat, jak składki na fundusze, podatki, wypłata za wakacje oraz stały personel szpitalny itd., choć usługi oferowane przez outsourcera nie za każdym razem są tańsze, istnieją też pośrednie oszczędności. Korzystając z outsourcingu, oszczędzasz miejsce do pracy w biurze i swój czas na organizację pracy pracownika lub działu. Przykładowym z motywów nawiązania kontaktu z firmą zewnętrzną może być w większości lepsza praca całej firmy niżeli pracownik, zapewniona przez duży zestaw profesjonalistów a także wieloletnie doświadczenie w realizowaniu niektórych zadań. Outsourcing IT to dawanie do wykonania specjalistycznej korporacji funkcji w jakiejś części albo całkowicie związanych z informatyką.

Outsourcing it Poznań w bardzo wielu przypadkach mieści takie funkcje: – obsługiwanie parku sprzętu komputerowego spółki,- obsługa informatyczna,- serwis sieci komputerowych; – nie tylko i wyłącznie planowane, ale także pilne wyjazdy profesjonalne. Serwis komputerów – najczęstsza w praktyce forma outsourcingu w branży IT. Usługa subskrypcji komputerów z reguły zawiera takie usługi, jak konfiguracja a także aktualizacja oprogramowania oraz sprzętu, budowanie ochrony przed włamaniami do sieci, naprawa i wymiana sprzętu i tak dalej. W rzeczywistości te same spółki często świadczą różne towarzyszące usługi – doradztwo w sprawie wydajności sprzętu obecnego w biurze, upgrade (modernizacja) parku komputerowego, telefonia IP, układanie lokalnychb sieci a także wiele innych. Dlatego też konserwacja komputerów zazwyczaj przybiera formę obsługi całego kompleksu systemów informatycznych danego przedsiębiorstwa. Analiza potrzeby outsourcingu Jak już wcześniej wspomnieliśmy, jest wiele innych procedur, które można, a zdarza się, że jest konieczne, zlecić firmie zewnętrznej.

Wśród nich znajdują się tłumaczenie, logistyka, sprzątanie pomieszczeń a także podobne zadania, które nie stanowią przewagi konkurencyjnej naszej działalności. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zapoczątkowaniu pracy z outsourcerem powinniśmy jednak jasno prześledzić sytuację pod kątem rentowności a także potrzeby takiego działania.