Korzyści płynące z użytkowania sauny znane były już w starożytności. To bardzo dobry sposób na zadbanie o własne zdrowie jak i relaks. Chociaż istnieją pewne przeciwwskazania zdrowotne do używania producent saun fińskich, z którymi warto się zaznajomić a także ewentualnie skonsultować się z lekarzem, to jednak zdecydowana większość osób ma szansę skorzystać z jej pozytywnego działania.

 

Wyróżniamy 2 główne typy saun: saunę suchą, czyli fińską oraz saunę parową, zwaną inaczej sauną rzymską. Oprócz tych dwóch saun będziemy mogli zobaczyć także m.in. saunę na podczerwień (infra red) lub saunę solną. Sauna fińska odróżnia się tym, że temperatura powietrza oscyluje pomiędzy 60 a 110 stopni Celsjusza, zaś wilgotność pozostaje na poziomie pięciu do piętnastu procent. Co zyskamy, regularnie uczęszczając do sauny fińskiej? Z całą pewnością poprawi się nasza odporność! Dzięki głębokiemu rozluźnieniu naszych mięśni odczujemy relaks, pozbędziemy się stresu a także negatywnych efektów codziennych zmartwień.

 

Regularne sesje w saunie pomogą nam oczyścić ciało i skórę z toksyn a poza tym posiada bardzo dobry wpływ na nasz układ krążenia, ciśnienie a także pracę serca. Kolejną zaletą sauny fińskiej jest fakt, że podczas pobytu spalamy niemałą liczbę kalorii, a to ma przełożenie na smukłość naszej sylwetki. Jak powinniśmy przygotować się na seans w saunie? Należy zdjąć całe ubranie wraz z biżuterią, bielizną oraz butami. Dobrze jest, dla higieny wziąć krótki prysznic a także osłonięci ręcznikiem będziemy mogli zacząć naszą sesję. Możemy zabrać z sobą jeszcze jeden ręcznik, żeby mieć na czym usiąść. W saunie nie powinniśmy przebywać dłużej aniżeli 15 minut. Zaleca się, ażeby między posiłkiem a wejściem do sauny fińskiej upłynęła co najmniej jedna godzina. Nie powinniśmy również pić i jeść w trakcie sesji. Co jeszcze jest bardzo ważne, to fakt, iż z sauny niekiedy będziemy korzystać również z innymi ludźmi. Musimy zachowywać się tak, by każdy mógł się zrelaksować. Po skończonej sesji powinno się ponownie wziąć prysznic. Zalecamy, aby nie stosować detergentu do naszego ciała a ponadto żeby opłukać się chłodną wodą. Powinno się odpocząć po całej sesji nawet do pół godzinki. Bardzo dobrym pomysłem jest planowanie wizyty w saunie na koniec dnia, gdy po zakończonym relaksie nie jesteśmy zmuszeni już nigdzie pędzić.

 

Twój sen będzie odczuwalnie głębszy a także dużo lepszej jakości. Zaś rankiem będziemy zregenerowani i wypoczęci. Z sauny fińskiej możemy obecnie korzystać w wielu placówkach. Bardzo dużo salonów SPA, hoteli czy nawet agroturystyk proponuje nam taką rozrywkę. Wielbiciele takiej formy relaksu mogą zbudować saunę we własnym domu albo w ogrodzie. Ostatnimi czasy na popularności bardzo zyskują przenośne sauny lub sauny w formie beczki. Nie powinno nas dziwić, iż tak wiele ludzi wybiera ten prosty sposób na zrobienie dla siebie czegoś przyjemnego. Wykorzystywane już od wielu wieków, dla wielu z nas jest prawdę mówiąc tradycyjnym sposobem zadbania o swoje zdrowie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twój organizm z pewnością będzie ci bardzo wdzięczny.